De senaste åren har JSB vuxit avseende både personalstyrka och geografiska etableringar. För att möta framtiden satsar byggföretaget nu på en strategisk kommunikationskampanj för att locka fler till sina team.

Expansiva JSB intensifierar rekryteringsarbetet för fortsatt tillväxt

De senaste åren har JSB vuxit avseende både personalstyrka och geografiska etableringar. För att möta framtiden satsar byggföretaget nu på en strategisk kommunikationskampanj för att locka fler till sina team.

JSB är ett starkt syftesdrivet företag som sätter prestige i att bygga projekt som fler har nytta och glädje av. Erbjudandet ligger i tiden, inte minst med tanke på att majoriteten av Sveriges kommuner sedan länge har ett stort underskott av bostäder.

Från början fokuserade JSB på södra Sverige, men idag erhålls projekt över hela landet. För att komma närmare kunderna har bara det senaste året öppnats kontor även i Norrköping/Linköping, Uppsala och Hudiksvall.

En viktig faktor för fortsatt tillväxt är att kunna behålla befintliga medarbetare och rekrytera nya talanger. JSB:s kommunikationskampanj växlar nu upp det ordinarie rekryteringsarbetet samtidigt som den ingjuter stolthet i de egna leden. Kampanjen visar dels synsättet på bland annat bostäder och samhällsfastigheter, dels möjligheten att vara med och utmana och förändra branschen. Kampanjen går framför allt digitalt och koncentreras till de regioner där rekryteringsbehovet är som störst.

– Vi har engagerande och skickliga medarbetare. Tillsammans står vi inför en spännande uppgift. Sverige måste bygga för fler. JSB spelar en viktig roll, inte minst om ekonomin nu saktar in. Inom tre år hoppas vi kunna erbjuda en dubbelt så stor arbetsstyrka, säger Fredrik Leo, vd JSB.

 

byggbranschen
rekrytering
Kontakt